PŘEDSTAVUJEME VÁM PARTNERY PROJEKTU IKAP II
partner číslo 28: Gymnázium Dr. Josefa Pekaře Mladá Boleslav
Škola s třistaletou tradicí.
Gymnázium Dr. Josefa Pekaře je školou s více než třistaletou tradicí. Piaristické gymnázium vzniklo v Kosmonosích v roce 1688 a od roku 1784, kdy došlo k přestěhování, je škola situována do Mladé Boleslavi. Od roku 1993 je gymnázium pojmenováno po významném absolventovi, rektorovi a profesoru Karlovy univerzity, historikovi Dr. Josefu Pekařovi.
V osmi třídách osmiletého a ve dvanácti třídách čtyřletého gymnázia každoročně studuje téměř šest stovek studentů.
Gymnázium Dr. Josefa Pekaře se hlásí k tradicím více než třistaletého kontinuálního středního vzdělávání v regionu a z tohoto důvodu je přirozeným centrem pro vzdělávání talentované mládeže ze širokého okolí.
Ve výchovně vzdělávacím procesu jsme si stanovili tyto priority:
- Respekt k přirozeným potřebám jednotlivce, úcta k člověku a přírodě na naší planetě.
- Rozvíjení komunikace a spolupráce.
- Učení – smysluplné, přiměřené s možností výběru.
- Vyučovací proces za spoluúčasti a spolupráce všech subjektů.
- Škola – kulturní a vzdělávací středisko regionu.
- Bezpečné a podnětné sociální prostředí.
- Otevřenost a spolupráce žáků, učitelů a rodičů, spočívající ve včasném a adekvátním řešení nežádoucích jevů na odborné i lidské úrovni.
Uskutečnění priorit vzdělávání na Gymnáziu Dr. Josefa Pekaře docílíme prostřednictvím čtyř vzdělávacích oblastí:
- Český jazyk nás naučí komunikovat, rozumět obsahu, formulovat myšlenky.
- Cizí jazyky nám pomohou domluvit se v rámci Evropy a světa, získávat informace.
- Matematika podpoří naše logické myšlení a dá nám nástroje ke zvládnutí technických, ekonomických i přírodovědných problémů.
- Informatika nám umožní dále se rozvíjet a uplatnit se na trhu práce.
Tyto čtyři pilíře vzdělávání doplňují ostatní vzdělávací oblasti organizované převážně formou volitelných předmětů. Jejich vhodným výběrem se náš žák připraví na studium kterékoli vysoké školy u nás i v zahraničí.
Vše je podpořeno výbornými podmínkami pro sportovní a kulturní aktivity, které se realizují v zájmových útvarech.
Absolvent tedy především:
- umí vyhledat a analyzovat problém, zvolit vhodné postupy k jeho řešení, je schopen efektivně zorganizovat svou práci, využívat experimentální postupy, rozvíjet své pracovní návyky i schopnost týmové spolupráce
- je schopen účinně, ale současně kriticky pracovat s nejmodernějšími informačními a komunikačními prostředky
- osvojuje si a užívá možnosti jazyka (mateřského i cizího) jako základního předpokladu pro další vzdělávání ve všech oborech, je schopen porozumět různým typům textů, dokáže přesně formulovat své myšlenky, zvládá pravidla mezilidské komunikace, je schopen kultivovaně vystupovat na veřejnosti
- je vybaven znalostmi a dovednostmi potřebnými pro zapojení do života společnosti, zná, respektuje a uplatňuje mravní principy a pravidla společenského chování, ovládá základní poznatky o konání člověka v minulosti jako prostředek uchování kontinuity historické paměti
- je schopen vnímat a podle svých možností i tvořivě využívat umění jako specifický způsob poznání a komunikace, prostřednictvím umění prohlubuje své pochopení kulturních odlišností různých etnik a národů
- uvědomuje si hodnoty přírodního prostředí a nutnost péče o ně, uvědomuje si potřebu uplatňování principů trvale udržitelného rozvoje
- osvojí si pohybové aktivity a je si vědom vlivu těchto aktivit na udržení zdraví, osvojí si znalosti potřebné k poskytnutí nezbytné pomoci v situacích ohrožení zdraví, je si vědom nebezpečí návykových látek a jiných škodlivin
V průběhu vzdělávání se respektují individuální možnosti žáka, jeho potřeby, pozornost je věnována formování žákovy osobnosti.
Gymnázium Dr. J. Pekaře vstupuje do projektu IKAP II jako partner s finančním podílem ve výši 604 204,- Kč a poskytnuté finanční prostředky využije především pro realizaci šablon:
- Zahraniční mobilita pedagogických pracovníků.
Plánujeme vyslání šesti kolegů do zemí Evropy, ve kterých by měli zdokonalit své dovednosti a nabýt nových zkušeností
- Tandemová výuka na SŠ/VOŠ
Rádi navážeme na dobré zkušenosti z tandemové výuky realizované v první vlně tzv. šablon pro SŠ
- Doučování žáků SŠ ohrožených školním neúspěchem
Jedna z nejefektivnější šablon současnosti a těšíme se na její pokračování alespoň do června roku 2023
- Personální podpora – Školní kariérový poradce
Prodloužení současného stavu, kdy na škole efektivně funguje školní kariérový poradce
Věříme, že se podaří prostřednictvím projektu i částečně obnovit zastaralé technické vybavení školy, které zejména v posledních měsících více než nutně potřebujeme.